جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • دوره های رایگان
    • دوره های حرفه ای
    • دوره های کاربردی
    • مشاوره کسب و کار
      • درخواست مشاوره آنلاین
      • درخواست مشاوره حضوری
  • بلاگ
    • مقالات
    • ویدئوها
    • پادکست
  • درباره ما
 
آکادمی کسب و کار اینترنتی ساسان ناطقی
  • صفحه اصلی
  • دوره ها
    • دوره های رایگان
    • دوره های حرفه ای
    • دوره های کاربردی
    • مشاوره کسب و کار
      • درخواست مشاوره آنلاین
      • درخواست مشاوره حضوری
  • بلاگ
    • مقالات
    • ویدئوها
    • پادکست
  • درباره ما
0
ورود | ثبت نام

بلاگ

آکادمی کسب و کار اینترنتی ساسان ناطقی بلاگ الگوریتم چرا بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدای راه شکست می‌خورند؟

چرا بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در ابتدای راه شکست می‌خورند؟

1401/09/14
ارسال شده توسط ساسان ناطقی
الگوریتم ، مقالات
45.96k بازدید
چرا کسب و کارها شکست می خورند؟

امروزه ساخت یک فروشگاه اینترنتی ساده‌تر از همیشه شده است. شما به راحتی با فروشگاه‌سازهایی مثل ووکامرس می‌توانید در یک آخر هفته، فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. اما همینطور که بر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی اضافه می‌شود، تعداد فروشگاه‌های شکست‌خورده هم بیشتر می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی نمی‌توانند فروش چندانی داشته باشند و در رقابت با فروشگاه‌های بزرگ در نهایت شکست می‌خورند.

اما تعداد فروشگاه‌های اینترنتی موفق کم نیست. مسئله اینجاست که بیشتر افرادی که فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی می‌کنند، فکر می‌کنند اگر شبیه دی‌جی‌کالا باشند حتما فروش خواهند داشت و بدون یک استراتژي متمایز وارد بازی با رقیبان بزرگ می‌شوند. آخر ماجرا هم که مشخص است…

در این مقاله به نشانه‌های مشترک بین فروشگاه‌های شکست‌خورده می‌پردازیم. اگر کسب و کار شما هم یکی از این استراتژی‌های اشتباه را دارد حتما به فکر تغییر آن باشید.

۱- شما یک فروشگاه همه‌چیز فروشی دارید

فروشگاه‌های بزرگ مثل دی‌جی‌کالا محصولات زیادی برای فروش دارند و تقریبا چیزی نیست که نفروشند. اما این استراتژی برای فروشگاه‌های کوچک جواب نمی‌دهد. تعداد محصول بالا مشکلات تامین و هزینه‌ی نگه‌داری زیادی دارد. جدای از این مسئله شما به عنوان یک فروشگاه که همه‌چیز می‌فروشد، چه مزیتی نسبت به فروشگاه‌های بزرگ دارید که کاربر از شما خرید کند؟ در ابتدا شما باید یک نقطه‌ی اتکا برای مطرح شدن داشته باشید. مثلا سایت فینال در ایران اول به عنوان سایت فروش لوازم اداری مطرح شد و بعد محصولات دیگر را اضافه کرد.

تخصصی بودن یکی از بهترین روش‌های فروش در فروشگاه‌های اینترنتی کوچک است. معمولا صاحبان فروشگاه‌های تخصصی، خودشان هم در همان حوزه تخصص دارند و می‌توانند به خوبی به مشتریان مشاوره بدهند. بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند محصولات خود را از یک فروشگاه تخصصی خرید کنند( حتی اگر آن محصول در فروشگاه‌های بزرگ هم باشد). این مهم‌ترین روش موفقیت فروشگاه‌های کوچک است. بهتر است در ابتدا به عنوان یک فروشگاه تخصصی مطرح شوید و چند سال بعد حوزه کاری خود را گسترش دهید.

 

۲- می‌خواهید همه مشتری شما باشند

این اشتباه دقیقا در ادامه‌ی استراتژی اشتباه اول رخ می‌دهد. وقتی می‌خواهید همه مشتری شما باشند، مجبور می‌شوید تبلیغات عمومی انجام دهید که هزینه‌ی بالا و نرخ بازگشت سرمایه کمی دارند. چون شما یک فروشگاه تازه‌کار هستید، بدون تبلیغات نمی‌توانید فروش داشته باشید( حتی بزرگترین فروشگاه‌ها هم همیشه تبلیغات دارند) اگر هم بخواهید تبلیغات عمومی انجام دهید هزینه‌های آن برای کسب و کار شما بسیار بالا است.

تمرکز روی مشتریان هدف، باعث هدفمندشدن تبلیغات و افزایش نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات می‌شود. اگر شما محصولات تخصصی داشته باشید می‌توانید فقط در جاهایی که مرتبط با آن محصولات است تبلیغ کنید و همین مسئله هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. از طرفی هم دقیقا مشتریان هدف تبلیغات شما را می‌بینند و می‌توانید مطمئن باشید که پای مشتریان به سایت شما باز می‌شود.

فرض کنید شما یک فروشگاه تخصصی وسایل نوزاد دارید. در این صورت تنها کافیست در سایت‌های مرتبط با نوزادان تبلیغ کنید. بازدیدکنندگان این سایت‌ها فقط مادران و پدرانی هستند که بزودی بچه‌دار شده‌اند( یا خواهند شد). که همه‌ی آن‌ها مشتری محصولات شما هستند. اما اگر یک سایت عمومی باشید که می‌خواهد همه را مشتری خود کند. باید در سایت‌های پربازدید تبلیغ برند خود را کنید که بازده بسیار پایینی دارد.

۳- شما فقط محصولاتی برای فروش دارید( به محتوا اهمیت نمی‌دهید)

محتوا مهم‌ترین بخش یک سایت است و در یک فروشگاه اینترنتی وجود محتوای خوب باعث افزایش فروش می‌شود. فرض کنید دو سایت یک محصول مشابه را دارند. در یکی از آن‌ها توضیحات کاملی همراه با عکس( یا حتی یک ویدئوی آموزشی در مورد محصول) وجود دارد. اما سایت دیگر فقط محصول را با یک عکس قرار داده است. مطمئنا فروشگاه اول فروش بیشتری خواهد داشت. حتی اگر فروشگاه دوم قیمتی پایین‌تر داشته باشد، باز هم بیشتر افراد به فروشگاه اول اعتماد می‌کنند.

وجود محتوای خوب می‌تواند موجب اعتمادسازی شود و مشتری تا اعتماد نکند از فروشگاه ما خرید نمی‌کند. فروشگاهی که یک بخش وبلاگ خوب داشته باشد و در مورد محصولاتش مقالات آموزشی یا خبری منتشر کند. احتمالا بازدیدکننده و خریدار بیشتری خواهد داشت. همین مقالات باعث می‌شود که تعداد افرادی که از گوگل وارد سایت می‌شوند، بیشتر شود. در این مورد پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله‌ی چرا باید در سایت خود بخش وبلاگ داشته باشید؟ را بخوانید.

محتوا فقط متن مقالات نیست. اگر بتوانید برای محصولات خود عکس‌های با کیفیت و یا ویدئوهای معرفی و آموزشی فارسی تهیه کنید، فروش خود را تضمین کرده‌اید. هزینه کردن برای محتوا در یک فروشگاه( مخصوصا فروشگاه‌های تخصصی) یک استراتژی موفق است.

۴- به تجربه‌ی کاربری مشتریان خود بی‌توجه هستید.

درست است که فروشگاه‌سازهایی مثل ووکامرس همه‌ی امکانات اولیه‌ی یک فروشگاه عالی را در اختیار ما قرار می‌دهند اما این امکانات باید در جای مناسب و طوری استفاده شوند که کاربرپسند باشد. این شما هستید که باید با بهبود ظاهر سایت و تجربه‌ی کاربر در زمان استفاده از سایت( UX) فروشگاه خود را حرفه‌ای‌تر می‌کنید. ظاهر سایت از رنگ‌بندی گرفته تا عکس‌ها و چینش محصولات، روی مشتریان شما تاثیرگذار است. مشتریان به سایتی که ظاهری حرفه‌ای دارند، راحت‌تر اعتماد می‌کنند.

خرید از یک فروشگاه اینترنتی شامل یک فرایند می‌شود و بهبود این فرایند به افزایش فروش شما کمک می‌کند. در این مورد حتما مقاله‌ی ترفندهای UX برای بهبود فروشگاه اینترنتی را بخوانید. فروشگاهی که ظاهر مناسبی نداشته باشد یا فرانید خرید آن به درستی کار نکند، نمی‌تواند اعتماد کاربر را جلب کند و این برای فروشگاه‌های تازه‌کار یعنی به صفر رسیدن فروش.

نکات بالا دلیل شکست بسیاری از فروشگاه‌های تازه‌کار است. اگر ما نقطه‌ی اتکایی برای فروشگاه خود داشته باشیم و به صورت حرفه‌ای سایت خود را مدیریت کنیم، احتمال موفقیت ما بسیار بالا می‌رود.

اگر تصمیم دارید کسب و کار اینترنتی خودتان را راه‌اندازی کنید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید و چه اصولی را برای به موفیت رساندنش باید رعایت کنید. من (ساسان ناطقی ) آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان هستم کافیه فرم درخواست مشاوره را تکمیل کنید.

اشتراک گذاری:
راهنمای دانلود:
  • لینک دانلود به صورت پارت های 1 گیگابایتی در فایل های ZIP ارائه شده است.
  • در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.
دانلود فایل
دانلود فایل مربوط به آموزش اول دانلود فایل مربوط به آموزش دوم دانلود فایل مربوط به آموزش سوم

پسورد فایل : پسورد ندارد گزارش خرابی لینک

محل قرار گیری فرم گزارش مشکل دانلود شما.
درباره ساسان ناطقی

من متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم ، به افراد کمک میکنم تا کسب کار خودشون رو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی راه اندازی و مدیریت کنن، من از ایده تا طراحی و راه اندازی و رسیدن به نتیجه و درآمد کنارشون هستم ، همیشه کنارتونم تا تجربه یک بیزنس خوب و لذت بخش رو براشون فراهم بسازم...

نوشته های بیشتر از ساسان ناطقی
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!
در یوتوب
ما را دنبال کنید!
Created by potrace 1.14, written by Peter Selinger 2001-2017
در آپارات
ما را دنبال کنید!

digital marketer sasan nateghi

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • الگوریتم
  • دسته‌بندی نشده
  • شبکه های اجتماعی
  • مقالات
  • ویدئوها
دسته‌های دوره های آموزشی
  • تخفیف دار
  • دسته بندی نشده
  • دوره های حرفه ای
  • دوره های رایگان
  • دوره های کاربردی
  • مشاوره کسب و کار
  • وبینار

telegram course

طراحی شده با 💗 توسط ساسان ناطقی | © تمامی حقوق برای آکادمی ساسان ناطقی محفوظ می باشد ∞
ورود ×
کد تایید
لطفاً کد تأیید ارسال شده را تایپ کنید
ثبت
ورود با کد یکبارمصرف
ارسال مجدد کد یکبار مصرف(00:60)
آیا حساب کاربری ندارید؟
ثبت نام
ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:60)
برگشت به ورود
  • (+93) افغانستان
  • (+355) آلبانى
  • (+213) الجزيره
  • (+1) آمریکن ساموا
  • (+376) آندورا
  • (+244) آنگولا
  • (+1) آنگویلا
  • (+1) Antigua
  • (+54) آرژانتين
  • (+374) ارمنستان
  • (+297) آروبا
  • (+61) استرالیا
  • (+43) اتریش
  • (+994) آذربایجان
  • (+973) بحرين
  • (+880) بنگلادش
  • (+1) باربادوس
  • (+375) بلاروس
  • (+32) بلژيك
  • (+501) بلیز
  • (+229) بنین
  • (+1) برمودا
  • (+975) بوتان
  • (+591) بوليوي
  • (+599) Bonaire, Sint Eustatius and Saba
  • (+387) بوسني و هرزگوين
  • (+267) بوتسوانا
  • (+55) برزيل
  • (+246) محدوده اقیانوس هند تحت سیطره بریتانیا
  • (+1) British Virgin Islands
  • (+673) برونئی
  • (+359) بلغارستان
  • (+226) بورکینافاسو
  • (+257) بوروندی
  • (+855) کامبوج
  • (+237) كامرون
  • (+1) كانادا
  • (+238) کیپ ورد
  • (+1) جزابر کیمن
  • (+236) جمهوری آفریقای مرکزی
  • (+235) چاد
  • (+56) شيلي
  • (+86) چين
  • (+57) كلمبيا
  • (+269) کومور
  • (+682) جزایر کوک
  • (+225) Côte d'Ivoire
  • (+506) كاستا ريكا
  • (+385) كرواسي
  • (+53) كوبا
  • (+599) Curaçao
  • (+357) قبرس
  • (+420) جمهوري چك
  • (+243) Democratic Republic of the Congo
  • (+45) دانمارك
  • (+253) جیبوتی
  • (+1) دومنيكا
  • (+1) جمهوري دومنيكا
  • (+593) اكوادر
  • (+20) مصر
  • (+503) الساوادر
  • (+240) گینه استوایی
  • (+291) اریتره
  • (+372) استوني
  • (+251) اتيوپي
  • (+500) جزایر فالکلند
  • (+298) جزایر فارو
  • (+691) Federated States of Micronesia
  • (+679) فیجی
  • (+358) فنلاند
  • (+33) فرانسه
  • (+594) گویان فرانسه
  • (+689) پلی نزی فرانسه
  • (+241) گابون
  • (+995) Georgia
  • (+49) آلمان
  • (+233) غنا
  • (+350) جبل الطارق
  • (+30) يونان
  • (+299) گرینلند
  • (+1) گرانادا
  • (+590) گوادولوپ
  • (+1) گوام
  • (+502) گواتمالا
  • (+44) گرنزی
  • (+224) گينه
  • (+245) گينه بي سائو
  • (+592) گویان
  • (+509) هائيتي
  • (+504) هندوراس
  • (+852) هنگ كنگ
  • (+36) مجارستان
  • (+354) ایسلند
  • (+91) هند
  • (+62) اندونزي
  • (+98) ایران
  • (+964) عراق
  • (+353) Ireland
  • (+44) Isle Of Man
  • (+972) رژيم صهيونيستي
  • (+39) ايتاليا
  • (+1) جامائيكا
  • (+81) ژاپن
  • (+44) جرسي
  • (+962) اردن
  • (+7) قزاقستان
  • (+254) كنيا
  • (+686) كيريبيتي
  • (+965) كويت
  • (+996) قرقیزستان
  • (+856) لائوس
  • (+371) لتونی
  • (+961) لبنان
  • (+266) لسوتو
  • (+231) لیبریا
  • (+218) ليبي
  • (+423) لیختن اشتاین
  • (+370) ليتواني
  • (+352) لوكسامبورگ
  • (+853) Macau
  • (+389) Macedonia
  • (+261) ماداگاسكار
  • (+265) مالاوی
  • (+60) مالزي
  • (+960) مالديو
  • (+223) مالي
  • (+356) مالتا
  • (+692) جزایر مارشال
  • (+596) مارتینیک
  • (+222) موریتانی
  • (+230) موریس
  • (+262) مایوت
  • (+52) مكزيك
  • (+373) مالديو
  • (+377) موناکو
  • (+976) مغولستان
  • (+382) مونته نگرو
  • (+1) مونتسرات
  • (+212) مراكش
  • (+258) موزامبيك
  • (+95) ميانمار
  • (+264) نامیبیا
  • (+674) نائورو
  • (+977) نپال
  • (+31) هلند
  • (+687) کالدونیای جدید
  • (+64) نيوزلند
  • (+505) نیکاراگوئه
  • (+227) نیجر
  • (+234) نيجريه
  • (+683) نیوئه
  • (+672) جزیره نورفولک
  • (+850) كره ي شمالي
  • (+1) جزایر ماریانای شمالی
  • (+47) نروژ
  • (+968) عمان
  • (+92) پاكستان
  • (+680) Palau
  • (+970) فلسطین
  • (+507) پاناما
  • (+675) پاپوا گينه ي نو
  • (+595) پاراگوئه
  • (+51) پرو
  • (+63) فيليپين
  • (+48) لهستان
  • (+351) پرتغال
  • (+1) پورتوریکو
  • (+974) قطر
  • (+242) کنگو
  • (+40) روماني
  • (+262) Runion
  • (+7) روسيه
  • (+250) رواندا
  • (+290) سنت هلن
  • (+1) سنت کیتس و نویس
  • (+508) سنت پیر و میکلون
  • (+1) سنت وینسنت و گرنادین
  • (+685) ساموا
  • (+378) سن مارینو
  • (+239) Sao Tome and Principe
  • (+966) عربستان سعودی
  • (+221) سنگال
  • (+381) صربستان
  • (+248) سیشل
  • (+232) سیرالئون
  • (+65) سنگاپور
  • (+1) Sint Maarten
  • (+421) اسلواکی
  • (+386) اسلونی
  • (+677) جزاير سليمان
  • (+252) سومالی
  • (+27) آفريقای جنوبي
  • (+82) كره ی جنوبي
  • (+211) سودان جنوبی
  • (+34) اسپانيا
  • (+94) سريلانكا
  • (+1) St. Lucia
  • (+249) سودان
  • (+597) سورینام
  • (+268) سوازیلند
  • (+46) سوئد
  • (+41) سوييس
  • (+963) سوريه
  • (+886) تايوان
  • (+992) تاجيكستان
  • (+255) تانزانيا
  • (+66) تايلند
  • (+1) The Bahamas
  • (+220) گامبیا
  • (+670) تیمور
  • (+228) توگو
  • (+690) توکلائو
  • (+676) تونگا
  • (+1) ترینیداد و توباگو
  • (+216) تونس
  • (+90) تركيه
  • (+993) تركمنستان
  • (+1) جزایر تورکس و کایکوس
  • (+688) تووالو
  • (+1) U.S. Virgin Islands
  • (+256) اوگاندا
  • (+380) اوكراين
  • (+971) امارات متحده ي عربي
  • (+44) انگلیس
  • (+1) امریکا
  • (+598) اوروگوئه
  • (+998) ازبكستان
  • (+678) وانواتو
  • (+58) ونزوئلا
  • (+84) ويتنام
  • (+681) والیس و فوتونا
  • (+212) صحرای غربی
  • (+967) يمن
  • (+260) زامبیا
  • (+263) زیمباوه
دوره تلگرام

دوره رایگان جامع آموزش تلگرام

این دوره برای افرادی که کسب و کارشون دچار بحران شده قصد رونق کسب و کارشون دارند در شروع راه اندازی کسب و کارند مناسب هستش
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
ثبت نام دوره

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:60)

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت